Na konci minulého školního roku jsme se jako škola intenzivně věnovali tématu příliš těžkých školních aktovek. Provedli jsme zjišťování hmotnosti školních pomůcek, které žáci nosili a zavedli jsme několik opatření:
- nakoupili jsme další sady učebnic pro některé předměty, tak aby mohli mít žáci učebnici doma i ve škole (čítanky, učebnice do vlastivědy, učebnice německého a českého jazyka, učebnice zeměpisu)
- zredukovali jsme počet a tloušťku sešitů v některých předmětech
- začali jsme více využívat úložné prostory, které mají žáci k dispozici ve škole (skříňky ve třídách)
Díky těmto opatřením jsme dokázali výrazně zredukovat hmotnost pomůcek, které žáci do školy nosí. V grafu, který najdete níže, je modře zobrazena doporučená hmotnost aktovek v jednotlivých ročnících, žlutě je zobrazena redukovaná hmotnost školních pomůcek, kterou si škola stanovila jako maximum. V některých ročních jsme se dokázali dostat i pod výrazně pod tento limit. Rozdíl mezi těmito dvěma sloupci je hmotnost, kterou by měla tvořit aktovka samotná a osobní věci žáka.
Na řešení tohoto problému má ale podstatný vliv i rodina. Níže můžete najít několik zásad jejichž dodržování pomůže zredukovat váhu aktovky, kterou Vaše dítě každý den do školy nosí.